Promocja zdrowia w pracy jest strategią działania, którą opisuje hasło „zdrowy pracownik w zdrowej organizacji”. Obejmuje nie tylko aktywności wymagane od pracodawcy na mocy prawa, ale głównie te, które wykraczają poza obligacje do ochrony zdrowia w miejscu pracy. Jej celem jest utrzymanie, a nawet wzmacnianie zdrowia personelu tak, by pracownicy zachowywali i rozwijali swoją zdolność do pracy (rzadziej i krócej chorowali, byli sprawni fizycznie i psychicznie, dobrze radzili sobie ze stresem itp.), a dzięki temu firma lepiej osiągała swoje cele. Promocja zdrowia w firmie integruje działania podejmowane na rzecz prozdrowotnych przekształceń w materialnym środowisku i organizacji pracy, dostarczanie pracownikom usług w zakresie opieki medycznej oraz wspieranie prozdrowotnych stylów życia personelu.

Miło nam poinformować, że można już ubiegać się o Certyfikat Menadżera Promocji Zdrowia – dokument potwierdzający posiadanie kompetencji z zakresu zarządzania programami promocji zdrowia w pracy.

Certyfikat przyznawany jest przez Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy, Instytutu Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi. Posiada on trzy stopnie (brązowy, srebrny, złoty).

Więcej informacji, w tym zasady uzyskiwania Certyfikatu oraz druki wniosków dla poszczególnych stopni znajdują się na stronie: https://promocjazdrowiawpracy.pl/krajowe-centrum/siec-menadzerow/przyznawanie-certyfikatow/

powrót

Nasze wydawnictwa

Formularz zwrotny

Masz spostrzeżenia dotyczące strony?

wypełnij formularzStrzałka


Copyright © 2008 IMP